زنان
زنان
خطری که زنان ایرانی را تهدید می کند جدی است باید آگاه باشید باشید واز برنامه هایی که برای نابودی فرهنگ ایران است آگاه شوید
زنان
نويسندگان
لینک عزیزان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زنان و آدرس zanan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





اسلام ستیزی: موجی دیرپا در سینمای هالیوود

.

"اسلام ستیزی" عنوان قسمت یازدهم از مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" است که ساعات 12/45 ، 19/45 و 22/35 سه شنبه 30 خردادماه از شبکه خبر پخش می شود. در این قسمت به کینه دیرین غرب صلیبی/صهیونی نسبت به اسلام و تاثیر آن در سینمای هالیوود پرداخته خواهد شد که تقریبا از همان اوان پیدایش سینما ، اسلام ستیزی از موتیف های همیشگی آن شد. از نخستین فیلم های صامت تاریخ سینما مانند "هفت زن محجبه"( تامس آلوا ادیسون – 1897) ، " عرب مسخره " ( ژرژ ملی یس – 1898) و "آواز موذن " ( فیلیکس مگیش – 1905 ) تا فیلم "شیخ" در 1921 ، ساخته جرج ملفورد و "پسر شیخ" ساخته 1926 به کارگردانی جرج فیتس موریس (که نقش شیخ را در هر دو فیلم رودلف والنتینو بازی می کرد)  تا "مراکش" جوزف فن اشترنبرگ در 1930 و تا "شاهزاده پارس"  در سال 2010.

در این فیلم ها و از ابتدا در سینمای آمریکا، مسلمانان در کسوت عرب یا غیر عرب ، افرادی شرور و خبیث و شارلاتان و یا حتی بی سر و پا و در خوش بینانه ترین نگاه، مضحکه آمیز و مسخره نمایش داده شدند. دو نسخه صامت و ناطق "دزد بغداد " در سال 1923 به کارگردانی رائول والش و به سال 1940 ساخته الکساندر کوردا و دستیارانش ، یک الگو برای این دسته از فیلم های ضد اسلامی شد که در خوشبینانه ترین نگاه ، مسلمانان آدم هایی پاپتی و دزد ( همچون سابو یعنی همان دزد بغداد ) بودند و شهر بغداد که به تصریح مورخین غربی ، حدود 10 قرن و در اوج تمدن اسلامی به لحاظ علم و هنر و فرهنگ و تمدن ، عروس شهرهای جهان محسوب می شد ، در این دسته از فیلم ها ، مکانی سیاه و تاریک با کوچه پس کوچه های تنگ و مخوف و راهزنانی ترسناک که خنجرها و شمشیرهای آخته شان برای قتل و غارت ، به سهولت از نیام خارج می شد، نشان داده می شود که ضمنا واجد قصرهای هزار و یک شبی هم هست که خلیفه هایی بی لیاقت و نادان و جاهل برآن تکیه زده اند!!

این نگاه تحقیرگرایانه و نژادپرستانه (که حتی در فیلم های کمدی نیز دست از سر شرق اسلامی برنمی داشت همچون درفیلم "گمشدگان حرم" با شرکت باد ابوت و لو کاستلو) بعضا خرافات یا درگیری های قبیله ای و جاهلی را نیز چاشنی داستان های خود می کرد و معمولا در اینجا سر و کله سفیدپوستان غربی و به خصوص آمریکایی پیدا می شد تا اوضاع جامعه درهم و برهم مسلمانان را به سامان کنند. معروفترین فیلم از این دست "لارنس عربستان" دیوید لین بود و از اخیرترین آنها نیز می توان به فیلم  "قلمرو" پیتربرگ اشاره کرد که در آن، حال و هوای امروز پروپاگاندای رسانه ای غرب یعنی وجه ضدتروریستی آن می چربد.

اما از فیلم "جن گیر" ساخته ویلیام فرید کین در سال 1973 این نگاه تحقیرگرایانه به نگرشی استراتژیک علیه اسلام تبدیل شد و تفکراسلامی را به سان شیطانی تصویر کردند که اگر در خود سرزمین های اسلامی سرکوب نشود، در قلب آمریکا به سراغ نوجوانان آمریکایی آمده و روح و جسمشان را به تسخیر خود درمی آورد. این پایه های همان تئوری صهیونی اوانجلیست ها و امثال جرج بوش برای لشکر کشی های پس از 11 سپتامبر آمریکا به خاورمیانه شد که طی آنها میلیون ها مسلمان توسط ارتش های ناتو قتل عام و آواره شدند.

در این بخش از مستند "...و اینک آخرالزمان" ضمن نمایش بخش هایی از فیلم های "جن گیر" ، "سامسون و دلیله" ، "اکسدوس" ، "مومیایی"، "قلمرو"، "شبکه"، "بیگانه"، "لارا کرافت" و ...به سیر موضع گیری ها و پروپاگاندای هالیوود علیه اسلام و مسلمانان در طی تاریخ آن پرداخته خواهد شد و در این مسیر از نظرات مرحوم سید ابوالحسن علوی طباطبایی ، دکتر جک شاهین ، سید هاشم قاسمی و دکتر مجید شاه حسینی بهره گرفته می شود. مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" به نویسندگی و کارگردانی سعید مستغاثی توسط رضا جعفریان در 30 قسمت برای گروه سیاسی شبکه خبر تهیه شده است. منبع: http://smostaghaci.persianblog.ir/post/612

هالیوود؛ هراس از ایران یا اسلام؟

.

بخشی از فیلم مستند "ایرانیوم" که در قسمت 12 از مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" پخش می شود.

 "نژادپرستی صهیونی" عنوان دوازدهمین قسمت از مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" است که ساعات 12/45 ، 19/45 و 22/35 چهارشنبه 31 خرداد از شبکه خبر پخش می شود. مقاله مهم برژینسکی ( مشاور امنیت ملی جیمی کارتر ، رییس جمهوری اسبق ایالات متحده آمریکا) در روزنامه واشنینگتن پست  25 مارس 2007 تحت عنوان " این پارانویا را متوقف کنید" از جمله مهمترین اسناد موجود درباره اسلام هراسی تشدید شده از سوی کانون های صهیونی و رسانه های وابسته به آنها مانند هالیوود است که این بار از سوی یکی از تندروترین عناصر سیاسی آمریکا به عنوان هشدار درمورد عواقب فاجعه بار تداوم این نگرش نژادپرستانه صهیونی در ایالات متحده مطرح شده است. بخش هایی از مقاله یاد شده همراه با ارائه سند و تصویر آن در روزنامه واشینگتن پست در این قسمت از مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" نمایش داده خواهد شد.

موج دیگرتبلیغاتی که علیه اسلام و ام القرای امروز آن یعنی ایران در جهان به راه افتاده ، پدیده دیگری را در فرهنگ سیاسی کنونی ایجاد کرده به نام "ایران هراسی". اما اینکه پدیده "ایران هراسی" تا چه اندازه هویت مستقل و مجزا از "اسلام هراسی" دارد را دسته ای دیگر از فیلم های هالیوود روشن می سازد. در این گونه از فیلم ها ، سعی شده تا ملیت و فرهنگ ایران از اندیشه و تفکر اسلامی جدا شده و تمامی اتهاماتی که طی 33 سال گذشته از سوی غرب متوجه ایران گردیده مانند : خشونت و تروریسم و ارتجاع و ...به حساب اسلام گذارده شده و ایران منهای اسلام را به اصطلاح متمدن و مورد قبول غرب معرفی نمایند. فیلم هایی از قبیل  "Crossing Over" (2009) ساخته وین کریمر و محصول فرانک مارشال برای کمپانی واینشتاین یا "سنگسار ثریا" (سیروس نورسته – 2008) و یا پرسپولیس (مرجان ساتراپی-2007) که کاتلین کندی صهیونیست آن را تهیه کرده بود را می توان مثال زد که در همه آنها یک نکته مشترک به نظر آمد، این که قوانین و اعتقادات و باورهای اسلامی باعث تحمیل شرایطی به ایرانیان گشته که آنها را از همه دنیا عقب و منزوی نگاه داشته است.

اینجاست که دم خروس ترفند رسانه های غربی معلوم می شود و برهمین اساس می توان گفت که در واقع قضیه ایران هراسی اخیر در آثار سینمای هالیوود جز به دلیل اسلامیت ایران و اینکه امروز این سرزمین به عنوان ام القری جهان اسلام قلمدار می شود،نیست. آنچه که در مستند "ایرانیوم"(الکس ترایمن-2010) به وضوح و روشنی در قاب دوربین قرار می گیرد. در این فیلم مستند که توسط موسسه صهیونیستی کلاریون و با حمایت نئو محافظه کاران آمریکا (همان اوانجلیست ها یا مسیحیان صهیونیست) تولید شده، در 11 اپیزود (به نام های: یک انقلاب، یک جمهوری اسلامی، 30 سال ترور، یک رژیم بی رحم، افزایش قدرت، ایران هسته ای، دنیا در معرض تهدید، فشار دادن دکمه، 30 سال شکست، متوقف کردن نظام  و انقلابی جدید) در واقع تمامی اتهامات بی پایه ای که غرب و آمریکا طی 32 سال پس از پیروزی انقلاب علیه ایران تکرار نموده را متوجه وجه اسلامی و انقلابی آن در طول این 3 دهه و اندی می گرداند.

از سوی دیگر غرب برای مقابله با این اسلام انقلابی، نوعی اسلام میانه را به عنوان الگو معرفی  می کند که واجد همه ابعاد اسلامی به نظر می رسد ولی فاقد ظلم ستیزی و عدالت طلبی بوده که از اصول تفکیک ناپذیر دین خاتم محسوب می شود.(همان مولفه های دین نوین جهانی یا معنویت عصر نوین مورد پسند صهیونیان) در این مسیر فیلم هایی مانند "قلمرو" ( پیتر برگ-2007) ، "مجموعه دروغ ها" (ریدلی اسکات- 2008) ، "سیریانا" (استیون گیگن-2005) و "محفظه رنج" (کاترین بیگلو-2009) را می توان مثال زد که بخش هایی از آنها در همین قسمت از مجموعه "...و اینک آخرالزمان" نمایش داده خواهد شد. دکتر جک شاهین، پیام فضلی نژاد و مرحوم سید ابوالحسن علوی طباطبایی از جمله کارشناسان این قسمت هستند که در فواصل مختلف برنامه به ابراز نظر خواهند پرداخت. مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" به نویسندگی و کارگردانی سعید مستغاثی توسط رضا جعفریان در 30 قسمت برای گروه سیاسی شبکه خبر تهیه شده است. منبع: http://smostaghaci.persianblog.ir/post/613



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ شنبه 7 مرداد 1391برچسب:سینما صهیونیسم صهیونیسم, ] [ 1:31 ] [ بنده ی خدا ]
.: Weblog Themes By Salehon :.

درباره وبلاگ

سلام در این وبلاگ شما با مطالبی که برای شما مفید و آموزنده می باشد روبرو می شوید امیدوارم هر مطلبی رو که در اینجا میخونید با ارائه نظرها و انتقادات مفیدتون به من کمک کنید تا باز خورد مفیدش رو خودتون بینید من بعلت مشغله های کاری ای که دارم فقط آخر هفته ها میتونم به وبلاگ شر بزنم خوشحال میشم با هم بحث کنیم
حمایت می کنیم
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 137
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 174
بازدید ماه : 1234
بازدید کل : 206284
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 25
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
شمارنده
شمارنده